Kwaliteitsmanagement ten gunste van onze klanten
Verantwoordelijkheid voor kwaliteit is stevig verankerd in onze bedrijfswaarden en wordt actief uitgevoerd door alle medewerkers van DACHSER. Wij zijn toegewijd aan de hoogste kwaliteitsstandaarden en hebben talloze certificeringen. We hebben diverse awards gekregen voor speciale prestaties op het gebied van kwaliteitsmanagement, IT-oplossingen en logistiek.
Ons kwaliteitsmanagement zet de standaard voor beheer van logistieke processen: van transport en opslag van goederen, tot klantenservice en beveiliging en dienstverlening. Alle bedrijfsdivisies van DACHSER voldoen aan de complexe vereisten en uitdagingen en passen bij onze standaarden als leider in kwaliteit, in een omgeving die grote logistieke uitdagingen kent.
De netwerkregels geven alle medewerkers strenge en bindende richtlijnen voor het beheer en de coördinatie van alle goederenbewegingen. Bij het afhandelen van uw orders voldoen de vestigingen van DACHSER aan deze duidelijk gedefinieerde, uniforme standaarden, welke de doorlopende veiligheid voor uw zending en een transparante monitoring waarborgen.
DACHSER’s certificeringen
- DIN EN ISO/IEC 27001:2017 (DACHSER IT)
- DIN EN ISO 9001:2015 (DACHSER Food Logistics & DACHSER Cargoplus Food)
- Certificering in overeenstemming met IFS Logistics (DACHSER Food Logistics & DACHSER Cargoplus Food)
- BIO-certificering (DE-ÖKO-003) in overeenstemming met (EU) 2018/848 (DACHSER Food Logistics)
- QS-vlees en vleesproducten alsmede fruit, groenten en aardappelen (DACHSER Food Logistics & DACHSER Cargoplus Food)
- SQAS, Safety & Quality Assessment System (DACHSER Chem Logistics)
DACHSER’s awards
Luchtvracht
- Lufthansa Quality Award Europe & Afrika 2014
- Cargo Quality Award Germany (meervoudig winnaar)
- Global Partner sinds 2012
- Cargo Quality Award Europe & Afrika 2014
- Cargo Quality Award 2015
- Planet Award of Excellence 2016
Tevreden klanten zijn het bewijs van onze hoge kwaliteitsstandaarden
Bijna 90 procent van onze klanten zijn zeer tevreden met onze logistieke performance en zouden ons aanbevelen aan anderen. Dit is op basis van een representatief onderzoek onder 4.100 klanten. Een onderzoek dat al 20 jaar om de 2 jaar wordt uitgevoerd. Klanten wordt ook gevraagd naar de kwaliteit van servicevragen, verzendservices, beveiliging en klantenservice. De proactieve aplicatietool ActiveReport draagt ook bij aan het hoogste niveau van klanttevredenheid.
Ons kwaliteitsmanagement is gebaseerd op drie pijlers
- Het DACHSER-netwerk: De efficiënte logistieke infrastructuur van het wereldwijde netwerk en de intelligente IT maken een tijdige en efficiënte afhandeling van een breed scala aan logistieke uitdagingen mogelijk.
- Intelligent verkeersmanagement: Als lerende organisatie omarmen we alle nieuwe technologische ontwikkelingen voor de optimalisatie van de supply chain in realtime en zetten we innovaties snel om in real-time activiteiten – voor u
- Uitstekend personeel: Wij investeren voortdurend in de opleiding en ontwikkeling van onze medewerkers om een hoog niveau van logistieke prestatie en kwaliteit op lange termijn te waarborgen.
Kwaliteitsmanagement van DACHSER in detail
Boven alles hebben we onze rol als leider in kwaliteit op de logistieke markt te danken aan ons actieve kwaliteitsmanagement gericht op de toekomst. Dit gaat om geïntegreerde IT-systemen en een consistent transparante goederenstroom dankzij gestandaardiseerde processen. Gebieden met hoogwaardige overslag maken kwantiteitscontrole op lange termijn mogelijk; vakantieperiodes en feestdagen worden vanaf het begin verwerkt in de planning van de logistieke keten. Met meerdere evaluaties per maand, dagelijkse prestatiecontroles en regelmatige audits maken we de kwaliteit van onze diensten transparant en meetbaar. Onze standaard logistieke processen in elke stap van de supply chain leiden tot een lage verliesratio en verhogen uw leveringsbetrouwbaarheid.
Om voor een consistent hoog niveau van logistieke diensten te zorgen, vertrouwen we op de volgende methodes van kwaliteitswaarborg en -controle:
- Regelmatige onderzoeken naar klanttevredenheid
- Consistente kwaliteitscontrole door analyse van belangrijke prestatie-indicatoren (KPI’s) over alle logistieke processen heen
- Actieve schadepreventie met maatregelen on-site
- Veiligheid tijdens transport – met Europawijde netwerkcontrole, IT-geleide processen en tijdige rapportage ingeval van afwijkingen in het transportproces via onze appilicatietool ActiveReport
- Wereldwijde netwerken van DACHSER IT-systemen en fysieke netwerklocaties
Wij hechten het hoogste belang aan de veiligheid van uw goederen. Onze veiligheidsmaatregelen omvatten videobewaking van onze gebouwen en hoogwaardige apparatuur. Onze vaste medewerkers zijn zeer goed opgeleid in alle essentiële logistieke processen, wat leidt tot een vloeiende goederenstroom, zowel fysiek als digitaal. Regelmatige training voor chauffeurs en logistiek medewerkers, vaste standaarden voor laden en lossen, nauwkeurig vastzetten van lading, temperatuur monitoring en hygiënische toepassingen dragen ook bij aan de bescherming van uw goederen.
Geteste middelen voor zekeren van lading zoals stuwzakken, verzegeling met een eigen ID en geautomatiseerde processen met consistente elektronische interfacedocumentatie zorgen ook voor uitgebreide bescherming door de gehele supply chain. Wij controleren laadkwaliteit als onderdeel van onze regelmatige controles. Om schade tijdens transport te voorkomen maken we gebruik van boxopleggers met dubbeldeks capaciteit.