eLogistics: Het online portaal voor logistiek beheer
eLogistics geeft u toegang tot alle gegevens en een directe verbinding met onze transport- en warehousemanagementsystemen. eLogistics biedt snel en eenvoudig informatie over alle processen binnen de supply chain. Er zijn talloze functies beschikbaar voor afhandeling, beheer en transparantie. U kunt vrachtkosten berekenen, transportorders indienen, diepgaande processen in het warehousen bijhouden, de juiste producten of perfecte dienst vinden voor uw logistieke behoeften of uw verzending in realtime volgen. Wij creëren maximale transparantie dankzij consistente barcodescanning binnen de supply chain.
De voordelen van eLogistics in een oogopslag
- Volledige transparantie binnen de gehele logistieke procesketen Besparing in tijd, kosten en middelen
- Gebruiksvriendelijkheid met het hoogste detailniveau
- Individuele aanpasbaarheid van het systeem
Deze functies zijn beschikbaar in eLogistics:
Met productpilot wordt het kiezen van het juiste product voor u eenvoudiger dan ooit. Met de tool kunt u snel de optimale of vereiste looptijden bepalen voor uw zendingen binnen Europa. Na het invoeren van het land en de postcode ziet u direct welke entargo en vivengo producten het beste voldoen aan uw vereisten.
Met freightquotation kunt u snel uw individuele vrachttarieven bepalen. Er wordt volledig rekening gehouden met uw prijsafspraken met DACHSER. freightquotation is de ideale tool voor snelle prijsinformatie zonder tijdrovende interne en externe navragen. Daarna heeft u de mogelijkheid om uw aanvraag over te zetten naar een transportoder om direct een zending aan te maken.
Met transportorder heeft u online controle over uw orders. Het systeem kan perfect worden afgestemd op uw individuele behoeften. Dit bespaart u tijd bij de ingave van directe orders en de automatische import van ordergegevens. Geïntegreerd adresmanagement zorgt voor eenvoudig beheer van uw adressen. Een importfunctie voor adressen vanuit uw ERP-systeem maakt het adresbeheer compleet. Het uploaden van documenten, het registreren van informatie over gevaarlijke stoffen, het versturen van toekomstige orders en het gebruik van eigen NVE's zijn mogelijk dankzij de verbinding met Domino.
Met onze shipmentpointer kunt u snel en eenvoudig de actuele status van uw zending opvragen - een voorafgaande registratie is hiervoor niet nodig. Of u nu uw NVE/SSCC, HAWB & HB/L, order-, leveringsbon-, bestel- of zendingsnummer invoert: shipmentpointer vindt uw specifieke zending, waarbij de hoogst mogelijke mate van privacy wordt toegepast om ongeautoriseerde toegang te voorkomen. Voor mobiel Tracking & Tracing is er de shipmentpointer app voor iPhone, Blackberry of Android. Het is mogelijk om voor elke zending een aparte tracking link aan te maken, die de huidige status van de zending weergeeft. U kunt deze link vervolgens doorsturen naar uw klanten of partners.
Met shipmentcontrol kunt u uw zendingen naadloos online volgen - tot op het kleinste colliniveau. Alle afleverinformatie en elektronische afleverbewijzen worden direct vanaf de handheld-computer van de chauffeur onmiddellijk naar het centrale systeem verzonden. U kunt in realtime de naam van de ontvanger, de handtekening en tijd van aflevering vinden, en indien nodig afwijkingen signaleren ten opzichte van het gewenste verloop. Bovendien heeft u toegang tot het digitale archiefsysteem van DACHSER, waarin onder meer zendingsgerelateerde fotodocumentatie wordt opgeslagen. Het is mogelijk om voor elke zending een aparte tracking link aan te maken, die de huidige status van de zending weergeeft. U kunt deze link vervolgens doorsturen naar uw klanten of partners. Shipmentcontrol biedt Tracking & Tracing voor distributielogistiek (shipmentcontrol send) en voor procurementlogistiek (shipmentcontrol collect). In shipmentcontrol collect kunt u, behalve de zendingen waarvan u de ontvanger bent, ook uw afhaalopdrachten vervolgen. Met één klik wisselt u van beeld.
Met warehousecontrol kunt u de processtroom in de distributiecentra tot in het kleinste detail volgen, van de orderpicking-status tot het volgen van batches. Dit zorgt ervoor dat u annuleringen en goederenvoorraden direct kunt controleren. Dankzij een koppeling met shipmentcontrol heeft u toegang tot een overzicht van het gehele transportverloop, tot en met de bezorging.
Met deliveryorder kunt u uw goederen laten opslaan in onze warehouses klaar voor levering. U kunt deliveryorder aanpassen aan uw specifieke behoeften. U bent welkom om met ons samen te werken voor het definiëren van de voor u relevante instellingen en om individuele functies te tonen of te verbergen.
U kunt alle gedetailleerde zendingsspecifieke gegevens online inzien in ons invoicecenter. Gegevens zijn beschikbaar als PDF, Excel en CSV bestand. Deze gegevens kunnen ook door ons EDI-centrum worden verzonden. Dit bespaart papier en inspanningen. Met onze totaalfactuur ontvangt u slechts één pagina per post. Zowel de informatie die nodig is voor de belastingaangifte als alle informatie voor een specifieke boekhoudperiode worden samengevat weergegeven.
Palletpoolaccount beheert al uw ruilverpakkingen zoals europallets of speciale pallets. Specifiek: Als DACHSER verpakkingsmateriaal accepteert, worden ze bijgeschreven op uw palletpoolaccount – en bij teruggave weer afgeschreven. U kunt uw accountgegevens op elk moment downloaden als Excel of PDF bestand.