Het nieuwe DACHSER magazine is er!
Volgens experts zal naar schatting de digitale connectiviteit tegen het jaar 2030 een gegevensvolume van 400 biljoen gigabyte bereiken. Het is duidelijk: gegevensverzameling en -verwerking bepalen en veranderen steeds meer ons werk en ons leven. Wat ook duidelijk is: verantwoordelijk omgaan met gegevens maakt het leven gemakkelijker en biedt vele mogelijkheden, vooral in de logistiek.
"Geprogrammeerd voor de toekomst" staat als titel boven het interview met CEO Burkhard Eling en CDO Stefan Hohm. Zij beantwoorden boeiende vragen, zoals hoe digitalisering mensen helpt in de logistiek, processen ondersteunt, connectiviteit bevordert en bijdraagt aan het duurzame succes van onze klanten. De antwoorden vindt u op pagina 7.
Digitalisering beïnvloedt ook de modewereld. In de logistiek komt het echter ook altijd aan op fysiek transport en warehousing op maat. Kledingstukken moeten immers niet alleen op tijd, maar ook kreukvrij en zonder vouwen in de schappen en kledingrekken van de winkels aankomen. Onze branche-experts bij DACHSER Fashion Logistics hebben hiervoor een specifieke oplossing bedacht. Lees hier meer over op pagina 18.
Over operationele excellentie gesproken: om de vele short-distance transporten in het Europese DACHSER netwerk optimaal te kunnen beheren en alle informatie met klanten te kunnen delen, heeft DACHSER nu een eigen software ontwikkeld. Vanaf pagina 24 doet onze redactie verslag van hun bezoek in de vroege ochtend aan het logistieke centrum van DACHSER in Augsburg. Ze verzamelden hun eerste indrukken van de praktische toepassing van Short Distance Planning.
De link tussen het heden en de toekomst is momenteel op een bijzondere manier merkbaar in de regio Azië-Pacific. Vanaf pagina 32 wijdt het DACHSER magazine zich volledig aan de ontwikkeling van een van de meest dynamische economische regio's ter wereld. Voor DACHSER en onze klanten betekent dit: meegroeien met de mogelijkheden.