DACHSER breidt vestiging in Willebroek verder uit
Deze maand start de uitbreiding van de DACHSER vestiging op het industrieterrein De Hulst in Willebroek. Het crossdock en de parkeergelegenheid op eigen terrein worden verder uitgebreid.
Sinds 1975 is DACHSER op de Belgische markt actief met haar eerste vestiging in Kuurne. In 1995 is DACHSER verhuisd naar Willebroek. Na 15 jaar was ook dit gebouw te klein geworden en ontstond de noodzaak voor een volledig nieuw dedicated crossdock center. De verhuis naar het industrieterrein de Hulst was een feit in 2014.
België is mede door de centrale ligging in het DACHSER-netwerk een belangrijke schakel voor het goederenverkeer in Europa.
Aat van der Meer, Managing Director van DACHSER BeneluxHet huidige crossdock beslaat 7000 vierkante meter en heeft 68 loading docks. Dit zal de komende maanden uitgebreid worden met 2000 vierkante meter en 19 docks, waardoor de totale oppervlakte 9000 vierkante meter bedraagt met 87 loading docks. Ook worden de parkeerplaatsen op eigen terrein uitgebreid met 7500 vierkante meter. “De groei van Europese groupage-activiteiten die ervoor zorgde dat wij in 2014 naar dit nieuwe pand zijn verhuisd, heeft zich voortgezet en de tijd voor de tweede bouwfase is nu aangebroken’’, zegt Frans van Bedaf, General Manager van de DACHSER vestiging in Willebroek. “De inzet en logistieke expertise van de 115 medewerkers in Willebroek hebben geleid tot de groei en het succes van de vestiging.’’ In juni zal er worden gestart met de bouw, waarbij de planning is dat de werkzaamheden binnen zes maanden gerealiseerd zijn.
Interlocking
Aat van der Meer, Managing Director van DACHSER Benelux, kijkt met tevredenheid terug op de afgelopen jaren: ‘’België is mede door de centrale ligging in het DACHSER-netwerk een belangrijke schakel voor het goederenverkeer in Europa. Met de gestage groei van de vestiging, die vlakbij de haven van Antwerpen ligt, blijven we ons netwerk in België en de Benelux versterken. Bovendien kunnen we klanten een totaaloplossing bieden waarbij we wegtransport en lucht- en zeevracht met elkaar combineren om zo de gehele logistiek bij de klant uit handen te nemen. Interlocking heet dat bij DACHSER.’’